Ondernemend Netwerk Stichtse Vecht gelanceerd!

LinkedIn-goeroe Jan Willem Alphenaar: ‘Iedere ondernemer kan hiervan profiteren’

Snel contact maken met andere ondernemers, polsen van nieuwe ideeën en initiatieven, vacatures plaatsen, ingangen hebben naar gemeenteambtenaren en kennis opdoen. Dat is kenmerkend voor Ondernemend Netwerk Stichtse Vecht, het nieuwe LinkedIn-platform voor en door ondernemers en de overheid. Vandaag vond de officiële lancering plaats op de jaarlijkse nazomerbarbecue van de Ondernemersvereniging Stichtse Vecht (OSV).

Hét platform is nu ruim een maand ‘in de lucht’ en telt al 150 leden. Voorzitter Angelika Pelsink: “Ons doel is om de positie van bedrijven in Stichtse Vecht te versterken in de regio. Je leest hier de actuele ontwikkelingen en initiatieven gericht op aantrekkelijke werk- en kantorenlocaties, florerende winkelgebieden, de arbeidsmarkt en versterking van bijvoorbeeld de toeristische sector. Tegelijk is het een mooie manier om te netwerken voor een idee of een discussie aan te zwengelen.”

Ondernemend Netwerk Stichtse Vecht is een initiatief van Ondernemersvereniging Stichtse Vecht, het ZZP Platform en gemeente Stichtse Vecht.

Koudwatervrees

Koudwatervrees is een lastig begrip met dit hete weer, maar toch geldt dat wel voor sommigen als het gaat om het gebruik van LinkedIn. Spreker op de zomerzwoele BBQ, de bekende socialmedia-goeroe Jan Willem Alphenaar, liet zien wat LinkedIn kan betekenen voor bedrijven. “Het is een veilig medium met een groot zakelijk bereik. Wie de juiste knoppen weten te vinden, bereikt een verbluffend resultaat en daar kan iedere ondernemer van profiteren. Het gaat om samen waarde te creëren voor elkaar.” In de ochtend van 6 oktober organiseert de OSV een LinkedIn workshop voor ca 15 ondernemers met Alphenaar, zodat je aan de slag kunt en maximaal rendement haalt uit je LinkedIn.

Direct lid worden? Dit kun je heel eenvoudig doen door naar de LinkedIn-groep Ondernemend Netwerk Stichtse Vecht te gaan en de knop ‘vragen om lid te worden’ te gebruiken.

Tijdens de bijeenkomst werd het gebruik van een digitaal netwerk gevisualiseerd door de bijna 100 aanwezigen. Want het gaat natuurlijk om het netwerken bij de OSV.

Ook parkmanagement een forse stap vooruit!

Arie van Wouwe werd geïntroduceerd als de projectleider voor het organiseren van parkmanagement op bedrijventerreinen in de gemeente. Om bedrijventerreinen netjes en veilig te krijgen of te houden, kunnen ondernemers zich organiseren als parkmanagement. Zo kun je op bedrijventerreinen zorgen voor beheer van groen en wegen en zaken als bewaking of energie inkopen. Ook kunnen ondernemers via parkmanagement invloed uitoefenen op bereikbaarheid, beveiliging, duurzaamheid, promotie en de werkgelegenheid. Gezamenlijk beheer maakt kostenbesparing mogelijk en een schoon en veilig bedrijventerrein geeft uiteindelijk een positief effect op de economische waarde en uitstraling van het bedrijvenpark. Kortom het is een belangrijke opstap en voorwaarde om te komen tot vitale bedrijventerreinen. Ondernemersvereniging Stichtse Vecht heeft van Wouwe aangetrokken als kwartiermaker. Zijn opdracht is om met alle ondernemers op bedrijventerreinen te bespreken wat het parkmanagement voor hen kan betekenen en waar gewenst een organisatie voor parkmanagement op te zetten.

De kick-off bijeenkomst vindt plaats eind oktober. Daar kunnen alle geïnteresseerde ondernemers informatie ophalen en vragen stellen over de mogelijkheden. Nadere informatie over de datum en de locatie is binnenkort te vinden op de website van OSV, www.ovsv.nl. Aanmelden voor de kick-off van het project parkmanagement kan via: secretariaat@ovsv.nl